In november 2018 is de oude vloerbedekking voor de bar verwijderd en vervangen door laminaat.
===========================================================================================
Na 25 jaar was het geen luxe om het clublokaal een opknap beurt te geven en een lik verf doet wonderen. Op 25 september hebben twee schilders van schilderwerken Nieuwenhuizen uit Tilburg deze klus geklaard. Onze dank gaat uit naar hen en naar de directie van het GVB die hier voor heeft gezorgd. De beelden spreken voor zich.
Op 12 september is de gehele baan afgedekt om er voor te zorgen dat er geen verf op de baan komt
De schilders Corné van den Nieuwenhuizen en Frank Donders
En dit is het resultaat na dat het plastic verwijderd was.
======================================================================================
Achter in het lokaal bevond zich een ruimte met twee ongelijke vloeren, een ruimte waar alleen maar spullen werden neergezet en er nutteloos bij lag. Eind november 2015 kregen wij te horen dat deze ruimte werd voorzien van een vloer, de oppervlakte is dusdanig groot dat daar de modulebaan kan worden uitgezet. Voor het zover was moest er eerst flink worden opgeruimd en enkele wanden worden verwijderd. Door de firma Dekker uit Bergen (NH) werd tenslotte een vloer gemaakt. De volgende beelden spreken voor zich.
Oude situatie op 17-10-2015
Na het in eigen beheer slopen van enkele wanden, ziet de ruimte er al anders uit, 24-11-2015
Ook een defecte koelkast moest naar beneden, wat een bof dat ik de foto maak, 17-11-2015
Aanbrengen van de nieuwe vloer op 14-12-2015
Na een paar weken in de rommel te hebben gezeten, is dit het resultaat, 21-12-2015
Zo was het eerst.........
en zo is het nu op 22-12-2015
Er is altijd wel een vrijwilliger die bereid is het plafond te schilderen, 2-2-2016
Schilderen en aan de baan werken, als dat maar goed gaat, 9-2-2016
Maar er zijn ook schilders voor het fijne werk.
Na het schilderwerk werd de modulebaan opgezet in de nieuwe ruimte op 23-2-2016.
=======================================================================================================
De geschiedenis van de Modelbouwclub GVB Amsterdam
De Modelbouwclub GVB Amsterdam is opgericht op 2 november 1967 door personeelsleden van het Gemeente Vervoer Bedrijf Amsterdam. De vereniging is begonnen in de voormalige tramwerkplaats in de Tollenstraat. Na ongeveer 2 jaar moest zij daar vertrekken door ruimte gebrek en kreeg in de tram remise Kromme Mijdrechtstraat (in de volksmond Remise Lekstraat genoemd) op de zolder aan de achterzijde een nieuwe ruimte toegewezen. Tot op heden zit de vereniging hier nog steeds. Hier is men begonnen met het bouwen van een model spoorbaan in schaal half nul.Deze heeft tot 1999 dienst gedaan.
Gezien de situatie van de onderbouw van de baan, deze bestond uit oude tafels uit het wachtlokaal voor de bestuurders en conducteurs heeft men toen besloten de gehele baan aftebreken en in 2000 is toen de nieuwe baan gebouwd.Deze heeft een lengte van 15 meter en is 3 meter breed. Ook is er een opstelterrein van 3 meter lang welke zich achter de baan bevind in een aparte ruimte. Op de nieuw gebouwde baan wordt gereden met gelijkstroom analoog. Naast halfnul (rijlengte ongeveer 180 mtr) is er ook een smalspoorbaan aangelegd met 9 mm spoorbreedte (HOe) en een trambaan halfnul. De modelbaan is voorzien van een berg gedeelte en een stad met daarin de tramlijn.
Verder heeft de vereniging een HO tram modulebaan, waarop een klein gedeelte van Amsterdam is nagebouwd met o.a. het Rembrandtplein, de Munt, de Schreierstoren, de Blauwbrug en de St. Nicolaaskerk.
Op de beneden verdieping is een lid bezig met een LGB baan, de Durgerdalse Smalspoor Baan, deze baan heeft een rijlengte van zo'n 50 meter.
De open dagen werden druk bezocht
Het demonteren c.q. slopen van de oude baan
Opbouw van de nieuwe hoofdbaan, 12-6-2000
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maak jouw eigen website met JouwWeb