De HO hoofdbaan

Onze HO baan is een vrij nieuwe baan, bestaat nu zo'n 18 jaar , de oude baan is na veel overleg afgebroken. Ook de planning van de nieuwe baan heeft enige strijd gekost. Maar hij mag er wezen, hij ziet er prachtig uit en er is een enorme hoeveelheid werk verzet.

Toch is een ding bij het oude gebleven, het is een analoge baan en het oude bloksysteem is weer ingebruik. En zoals iedereen wel weet een modelbaan is nooit klaar er verandert altijd wel wat en dat moet ook want er moet werk aan de winkel blijven.

We zijn nu bezig om de stad opnieuw in te delen, met daarin een trambaan.  Oude vertrekstaten van de NS leggen wij onder de huizenblokken, zodat men meteen een stoep heeft. Omdat we met het versnijden van deze platen veel verlies hebben, zullen er nog enkele aangeschaft moeten worden.

Proefrit met de Rr3

     Dezelfde straat, alleen nu met bomen en lantaarnpalen

Het station is de afgelopen tijd op de schop gegaan. Er kwam een idee om een voetgangersbrug over de sporen te maken en hiervoor moesten de sporen wat verlegd worden. Ook zijn de perron overkappingen aangepast. Uiteraard hoort er ook verlichting onder de overkapping en in de loopbrug. Na de kerstdagen in de uitverkoop wat kerstverlichting gekocht en deze er onder gelijmd.

Nu alleen de aankleding op de perrons nog

   Het station op een vroege zondagmorgen, zo heerlijk rustig

Hoge bomen vangen veel wind, maar niet in ons clublokaal.

                     Passen en meten en veel overleg

Trambaan voor het Paleis van justitie, de bovenleiding is al verwijderd, want in 2019 zal ook hier de metro in gebruik worden genomen.

Ook de volkstuintjes mogen niet ontbreken.

Het stadsplein met de fanfare en biertent.

De remise van de stadslijn.

Voor dit werk moet je wel groene vingers hebben

Het depot nadert ook zijn voltooiing